20% korting
.
over ons
.
klantenservice
.
verzendkosten
.
contact

Jeroen

In deze editie van The Journey interviewde we burnout coach en door ons als Yogi verkozen Jeroen van der Most.

Wie ben je, wat doe je, waar sta je voor, waar ga je voor?

Ik ben Jeroen, 34 jaar en kom uit Noordwijk. In 2017 raakte ik in een burnout. Destijds werkte ik bij de Koninklijke Marechaussee en was tegelijkertijd erg druk met het opzetten van mijn CrossFit box. Na een lang proces van herstel met vele ups en downs, kan ik nu terugkijken op een leerzame periode. Dit heeft mij doen besluiten om als eigenaar uit mijn onderneming te stappen en de andere twee compagnons verder koers te laten bepalen. Ik richt me met mijn nieuwe bedrijf Fullviss volledig op stress en burnout coaching. Mijn doel hiermee is om stressklachten bespreekbaar te maken, maar ook om er op een effectieve manier mee aan de slag te gaan. Dit doe ik door middel van coachingsgesprekken in de natuur, ademcoaching, koude training en fysieke training. Alles gericht op herstel en het bouwen van weerbaarheid.

@jeroenvdmvs

Op welke behaalde doelen ben je het meest trots?

Ik ben verschrikkelijk trots op het starten van mijn bedrijf. Zien dat ik mensen hier echt mee kan helpen, geeft een fantastisch gevoel. Om waarde te geven aan een ander, geeft diepgang in je eigen leven.

-

Welk(e) doel(en) hoop je in de toekomst te gaan behalen?

Mijn doel is om de hardwerkende leidinggevende en ondernemer die zichzelf voorbij loopt, krachtige tools te geven om weerbaarder te worden tegen stress. Geen zweverige bende, maar heldere stappen die werken naar rust in je lijf en kracht in je kop. Het doel van het leven is leven. Dat wil ik met mijn coaching bij brengen bij hen die zichzelf letterlijk kapot werken voor een ander doel.

-

Wat doe je wanneer je je overweldigd voelt, of tijdelijk je focus bent verloren?

Als ik me overweldigt voel, betekent dat vaak dat ik te lang iets doe wat niet helemaal bij me past. Ik keer dan weer terug naar de kern door de stilte op te zoeken. Als je in de details wordt gezogen, is het moeilijk om het grote geheel te blijven zien. Letterlijk even uitstappen geeft rust en overzicht. Elke ochtend en avond doe ik een reflectie- en plan moment. Daarin kijk ik naar mijn grote doelen, en verklein dat naar wat ik die dag kan doen om dichter bij dat doel te komen.

-

Hoe zet je de basis voor een dag vol met energie, focus, positiviteit en creativiteit?

Ik ben van nature meer een avondmens. Maar ik sta wel elke dag vroeg op, zodat ik mijn dag productief kan starten. Ik begin de dag altijd met kort bewegen om mijn lijf aan te zetten, een paar grote glazen water met mijn supplementen. Ondertussen maak ik mijn Bulletproof koffie die er voor zorgt dat ik de ochtend helder en alert doorkom. Het meeste breinwerk doe ik dan ook ‘s ochtends. Ik doe het belangrijkste altijd als eerst. Maakt niet zoveel uit wat het is, zolang het maar urgent is. Vervolgens plan ik 3 andere belangrijke zaken die ik gedaan moet hebben. De rest is bonus.

-

Hoe zorg je dat je ontspant na presteren?

Sporten doet wonderen voor het legen van mijn hoofd. Maar een goede, stevige en relaxte wandeling over het strand of door een bos werkt ook fantastisch. Ik vind het ook fijn om gewoon ergens in stilte te zitten. Noem het mediteren, mindfulness of zen. Maar gewoon ergens zitten in stilte is heerlijk.

@fullviss

-

Hoe behoud je de balans tussen presteren en ontspannen?

Plan je dagen vanuit je doel. Eén urgent ding, 3 belangrijke zaken en de rest is bonus. Plan ook je sportmoment, evenals de afspraak met jezelf. Wat je daarin doet is aan jou. Het leven draait om balans.

-

Welke middelen en methodes zoals routines, trainingen, voeding, supplementen, apps, gadgets, etc. helpen jou het maximale uit jezelf te halen?

Elke avond plan ik mijn volgende dag. Ik kijk naar mijn doel voor deze periode en stem daar mijn takenlijst op af. Altijd 1 urgent ding, die moet af. Vaak is dit een mini onderdeel van het grote geheel. ‘Klant bellen’ of ‘tekst aanpassen’ of iets dergelijks. Gevolgd door 3 belangrijke taken. Ik koppel hier de pomodoro techniek op en bepaal hoe lang ik aan een taak bezig wil zijn. Het succes wordt dus bepaalt of ik de tijd haal, en niet zozeer of de taak af is.

In de ochtend heb ik een vaste routine: 1. Wakker (probeer niet te snoozen…) 2. Bewegen 3. Water drinken 4. Bulletproof Coffee maken.

De Bulletproof Coffee drink ik terwijl ik aan mijn nummer 1 taak werk. Overdag plan ik mijn sportmomenten in. Soms is dat een rondje hardlopen, andere keren een CrossFit of Strongman workout waarbij ik letterlijk even stoom kan afblazen. Op andere momenten kies ik er juist voor om alleen te wandelen. Voeding is een belangrijk onderdeel en plan in ieder geval minimaal 500 gram groente per dag. Ik merk dat ik het zelf fijn vind om in de ochtend niet direct te eten, maar te starten met Bulletproof koffie. Hierdoor blijf in een vasten staat, wat weer voor een helder en fris gevoel zorgt. In de avond doe ik altijd een adem- en stretch routine, en sluit vaak af met ontspannen liggen op een spijkermat, of gewoon een meditatie.

-

Hoe ziet je huidige en droom ‘werkplek’ eruit?

Mijn droom werkplek bestaat uit een locatie dicht bij de natuur. Veel groen, veel rust, veel zuurstof. Hier kan ik mensen begeleiden en in de natuur coachingsgesprekken voeren. De locatie beschikt verder over een keuken met professioneel koffieapparaat voor het maken van de heerlijkste koffies en de echte barista beleving. Gezonde maaltijden horen bij de service. Een gym gedeelte waar workouts worden gedaan in het teken van stress reductie. Dit verschilt per persoon. Mensen met stressklachten zouden meer energie moeten uiten middels passende trainingen, mensen met burnout klachten moeten juist weer heel rustig opbouwen. Een aparte ruimte met heel veel planten en een rustige sfeer voor ademsessies, meditatie en yoga. Verder nog een ruimte met een ijsbad en sauna voor de koude training en hitte training. Hete sauna's zijn ook een vorm van stress, maar werken ook ontzettend goed, net als ijsbaden, voor je fysieke weerstand en mentale weerbaarheid.

-

Welk advies of tips zou je geven aan je meest geïnteresseerde/serieuze en gemotiveerde volgers om maximaal te kunnen presteren?

Het doel van het leven is leven. Al het andere zijn randzaken. Zorg dat je eerst voor jezelf zorgt, want alleen dan kun je ook voor een ander zorgen. Hoe dat er voor jou dan ook uit mag zien. Zeg vaker ‘nee’. Zoek balans, zoek weerstand.

-

Wat vinden we in je koel- en keukenkast?

Veel groente, vlees en vis. Noten en zaden, maar ook veel kruiden. Uiteraard een flinke voorraad eieren. Koffiebonen, grasboter en MCT olie voor de Bulletproof koffie. Pure chocola in verschillende varianten mogen ook niet ontbreken.

-

Wat is een ongebruikelijke gewoonte of iets absurds waar je van houd?

Ik zie de weerstand op de gezichten van velen als ik praat over koud douchen en ijsbaden. Voor mij de gewoonste zaak, voor anderen een ware kwelling. Verder vind ik het heerlijk om me af te zonderen en alleen te zijn. Het lijkt me daarom ook fantastisch om een keer een solo vakantie te boeken naar een afgelegen gebied.

@jeroenvdmvs

Wat is je favoriete BOOST?

Mijn meest favoriete BOOST is de Bean Boost. Een ideale oploskoffie met goede smaak en mooie verhoudingen. Ik meng deze vaak met cacao en boter voor een volle, rijke smaak en ‘brein boost’.

-

Waar kunnen mensen meer van je vinden?

Mensen kunnen mij vinden op www.fullviss.nl en social media op @fullviss. Op de link in mijn bio op instagram vind je onder andere mijn graits e-book met een stresstest en 5 krachtige tips om met je stress aan de slag te gaan. Daarnaast vind je een 2-delige podcast met mijn verhaal.

Blijf in Balans

Abonneer je op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van toekomstige journals, blogs en andere leuke updates.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

LEES MEER

COPYRIGHT © 2021 BOOST FUNCTIONAL FOOD
stel je vraag
-